З початку адміністрації Трампа США запровадили суттєві мита на імпортні товари, що призвело до зборів близько 30 мільярдів доларів на місяць. Ці витрати формально покривають американські компанії, але насправді складно визначити, хто їх остаточно несе.
Дані про інфляцію, які будуть оновлені в п’ятницю, показують, що споживачі поки що відчули обмежений вплив нових мит. Проте, останні звіти компаній свідчать про зміну цієї тенденції. Згідно з даними Goldman Sachs, компанії вже передали 37% нових мит споживачам, 9% – постачальникам, а 51% витрат самостійно покрили до серпня.
Це відчутний удар по гаманцях споживачів, що може загострити інфляційний тиск. Однак, порівняно з попередніми періодами, це не таке сильне навантаження, оскільки митні збори значно вищі та охоплюють більше товарів, що ускладнює їхнє сприйняття споживачами.
Здорові прибуткові маржі компаній, втомленість споживачів від постійних цінових підвищень, а також ймовірність пом’якшення тарифів з боку Білого дому, зменшують тиск на ринок.
