США та Китай призупинили взаємні мита на комерційні судна, що може вплинути на зусилля Вашингтона щодо стримування морського впливу Китаю. Президент Трамп нещодавно запровадив мита на китайські судна, які прибували до американських портів, щоб обмежити їх використання для транспортування товарів до США. У відповідь Китай запровадив аналогічні збори на американські судна.
Відповідно до нещодавньої торгової угоди, збори були призупинені на рік. Це рішення вказує на те, що зусилля Трампа щодо відновлення американських верфей, які не виготовляють великих комерційних суден, стикаються з труднощами. За даними BRS Shipbrokers, Китай виготовив 60% світових великих суден у 2024 році, тоді як США лише одне.
Підтримка китайських верфей з боку уряду дозволила їм обійти південнокорейські та японські верфі, які раніше домінували в цій галузі. США запровадили мита не лише на китайські компанії, а й на великі судна, виготовлені в Китаї. Це рішення стало наслідком торгового розслідування, яке почалося за адміністрації Байдена.
Підтримка зборів покликана була зменшити домінування Китаю в цій галузі. Однак тепер, коли мита призупинені, виникає питання, чи зможе США відновити свою суднобудівну інфраструктуру без цих заходів. Законопроект SHIPS for America Act у Конгресі передбачав використання зборів для підтримки створення нового флоту американських вантажних суден.
Деякі компанії з Південної Кореї планують інвестувати в американські верфі. Наприклад, Hanwha, південнокорейський конгломерат, заявив про намір розширити верф у Філадельфії. У понеділок Китай також оголосив про призупинення санкцій проти п’яти американських дочірніх компаній Hanwha на рік.
