Помер Стів Гейден, автор культового рекламного ролика Apple

Портрет Стівена Гейдена

Стів Гейден, видатний рекламний копірайтер, який допоміг створити знаковий телевізійний ролик для Apple у 1984 році, помер 27 серпня в Патчогу, штат Нью-Йорк. Йому було 78 років. Його смерть підтвердила його партнерка Крістіна Аллен, але причина не була зазначена.

Гейден здобув популярність завдяки співпраці з такими відомими брендами, як IBM та Motorola, але найбільше його запам’ятали за роликом, що презентував Macintosh без показу самого комп’ютера. Цей 60-секундний ролик, який транслювався лише один раз під час Суперкубка 22 січня 1984 року, став культовим.

Будучи копірайтером у Chiat/Day, Гейден згадував, як Стів Джобс, співзасновник Apple, доручив створити рекламу, що зупинить світ. Творча команда вирішила обіграти тему роману Джорджа Оруела “1984”, в якому йдеться про тоталітарний режим. Реклама розглядалася як непрямий напад на IBM, конкурента Apple.

“Цей ролик став інструментом для бунту проти державного контролю, особливо в регіонах, де новини маніпулюються або контролюються”, – зазначив Гейден в інтерв’ю.