Акції компанії Novo Nordisk, данського виробника популярних препаратів для лікування діабету та схуднення Ozempic і Wegovy, впали більш ніж на 20% у вівторок, після того як компанія оголосила про зниження прогнозу продажів на цей рік.
Компанія вказала на збільшення конкуренції в США як причину сповільнення зростання. Вона очікує, що продажі зростуть лише на 8-14% цього року, тоді як зростання операційного прибутку складе від 10 до 16%. Раніше компанія прогнозувала зростання продажів на 16-24% до 2025 року.
Ціна акцій впала до найнижчого рівня за більш ніж три роки. Новий генеральний директор, Мазіар Майк Дустдар, який раніше був виконавчим віце-президентом з міжнародних операцій, почне виконувати обов’язки з 7 серпня. “Мені це не подобається”, – зазначив Дустдар, коментуючи падіння акцій на прес-конференції.
У минулому році компанія втратила звання найціннішої компанії Європи, спочатку поступившись LVMH, а потім SAP. У травні рада директорів звільнила генерального директора Ларса Фруергаарда Йоргенсена через різке падіння акцій і занепокоєння акціонерів щодо можливих втрат позицій на конкурентному ринку.
Компанія також зіткнулася з невтішними результатами клінічних випробувань, а інвестори почали втрачати довіру до високих очікувань індустрії препаратів для схуднення. Більшість проблем компанії пов’язані зі США, де вона отримує понад половину своїх продажів. Тут Novo Nordisk стикається з жорсткою конкуренцією з боку інших препаратів для боротьби з ожирінням, таких як Mounjaro і Zepbound від Eli Lilly, а також дешевших копій.
Цього року Управління з контролю за продуктами і ліками США заборонило продаж дешевих продуктів, виготовлених шляхом змішування лікарських інгредієнтів. Однак, попри це, ринок не змінився, і понад один мільйон пацієнтів продовжують використовувати компаундовані GLP-1 препарати. Хоча в першій половині року продажі зросли на 18%, а операційний прибуток на 29%, компанія попередила про уповільнення зростання у другій половині року.