Норвегія провела перший тестовий політ електричного літака Alia CX 300, який подолав відстань між двома великими містами країни, ставши першим кроком до впровадження електричної авіації. Літак, що нагадує білого стрекозу, легко пролетів над фіордами та лісистими пагорбами, демонструючи потенціал для з’єднання віддалених островів та спільнот.
Норвегія, найбільший у Європі виробник нафти за межами Росії, активно інвестує в зелену енергію, плануючи зменшити залежність від вуглеводнів у майбутньому. Країна вже досягла значних успіхів у переході на електромобілі, де майже 90% нових автомобілів, проданих у 2022 році, були електричними. Це свідчить про високий рівень прийняття нових технологій у транспортному секторі.
Тестовий політ Alia CX 300, що відбувся з Ставангера до Бергена, організували компанії Beta Technologies та Bristow у співпраці з авіаційним управлінням Норвегії, Avinor. Літак, здатний досягати швидкості 176 миль на годину, оснащений п’ятьма акумуляторами, які забезпечують його роботу.
Експерти підкреслюють, що основною проблемою електричної авіації залишаються акумулятори, які важать у 50 разів більше за традиційне паливо. Однак, зменшення витрат на експлуатацію електричних літаків до 30% у порівнянні з їх традиційними аналогами може стати значною перевагою.
Після приземлення Alia CX 300 на аеропорті Бергена, технічний персонал успішно протестував зарядну станцію для літака, що викликало аплодисменти присутніх. Норвегія планує продовжити розвивати інфраструктуру для електричних польотів, зокрема адаптувати свої 44 аеропорти для нової технології.